Möhkön virkistyspäivä 30.5-18

Tapahtuma rikas iltapäivä Möhköllä pidettiin 30.5-18

Mantan majatalolle tiemme vei, saatiin vihiä että sinne on kätketty möhkön aarre. Emmepä arvanneet, että sen löytyminen vaatisi meiltä hikisen ja tuskaisan urakan.Majatalon isäntäväki odotteli meitä talon pihapiirissä ja porukka jaettiin kahteen ryhmään punaisiin ja vihreisiin. Pientä lämmittelyä ensin pihapiirissä ennen aarre jahtiin lähtöä juostiin kun piättömät kanat kuppeja käännellen, eli kun toinen joukkue käänsi kuppinsa oikein päin toinen kumosi käännöt heti. Ulkorakennuksen seinällä oli punaisia ja vihreitä ilmapalloja,siinä ne iloisesti tuulessa heilu ja meille annettiin tehtäväksi puhallusputkella puhaltaa piikki siihen omaan palloon. Joopa joo helppo sanoa, mutta tehtävä ei ollut helppo, punainen joukkue sai pallonsa ensin rikki ja saivat  repun,kartan ja kompanssin mukaansa. Vihreä joukkue hikoili vielä pallojensa kanssa,kun punainen joukkue etsi seuraavaa rastia.Päästiinhän sitä lopulta matkaan ja ponkastiin seuraavalle rastille toisen joukkeen kanssa samaan aikaan, alkoi vimmattu veden kuljetus pienillä kipoilla isompaan astiaan, kilpailu oli kova kaikilla oli vain mielessä voittaa, löytää möhkön aarre itselleen.Pitkin metsiä juostiin ja tultiin "hyppy narulle" siinä olikin hommaa kerrakseen, kun ei saanut alittaa, koskea eikä heittää vieruskaveria narun yli.....naru oli n.1.50 korkeudella ja allekirjoittanut 1.55 pitkä...ihmispyrämidiä kokeiltiin ei hyvä, mutta ylittäjä halasi puuta ja kaverien kätöset auttoivat nousemaan ja ylittämään narun.Seuraava rasti olikin helppo, kasvien tunnistusta....ja sittä taas juostiin seuraavalle rastille. Ilmapallot puhalleltiin ja jonossa välissämme pallot taaperrettin kuin pingviinit hakemaan hulahulaa...Tuon rastin jälkeen oli punainen joukkue hävinnyt näköpiiristä joten vihreät piipertäjät porhalsivat läpi hakkuu alueen tarkoituksena oikaista...kengät täynnä risuja luultiin tulevamme viimeiselle rastille ,mutta ei, teltta piti kasata ja matka jatkui kohti möhkön mantaa.Annettiin avaimet niihin piti etsiä sopivat lukot, siellä sitä juostiin pitkin poikin laivaa etsimässä lukkoja, löytyhän niitä vihjeiden kera, vihjeistä paljastu numerosarja, laskutehtävän jälkeen sai avata lukon joka oli tuossa möhkön aarrearkussa. Sisältä ei tullut rahaa, ei timantteja, ei palkan korotusta -vaan tikkaripussi.

Pussi kainalossa matkattiin majatalolle jossa oli ensin palkintojen jako,voittaja joukkue punainen sai paperisen ruusukkeen me perästä hiihtäjät lakristapussin, panda sellaisen.Maittavan aterian oli talon emäntä valmistanut ,jälkiruuaksi jäätelöä ja kahvia.Osa porukasta kävi saunomassa, ruokailun aikana oli Möhkön seudulle tullut rajan takaa ukkonen ja sade kovan puuskittaisen tuulen kera. Tulotiessä oli myrsky kaatanut puita tielle,soiteltiin apuvoimia raivaamaan tie auki. Tuota iltapäivää muistellessa väkisinkin hymyilyttää, varsinkin se "hyppynaru" juttu, otetaan uusiksi. Vihreiden piipertäjä Anneli