jäsentiedote 2020

Hei kaikille lomilta palaaville ja lomaa vielä odottaville superilaisille

Korona kevät on aiheuttanut monenmoisia muutoksia useille työntekijöille (työpisteiden vaihtoa, karenssiaikoja, etätyötä, palkkaepäselvyyksiä ja suojainongelmia jne.) Myös valtakunnalliset ohjeistukset ovat muuttuneet ja päivittyneet melko tiheään tahtiin.

Toivotaan, että pahin on selätetty ainakin tämän kesän ajaksi. Erilaisia skenaarioita syksystä tietysti on, mutta niistä kuullemme niin liitosta kuin työnantajalta tarkemmin tilanteen kehittyessä.

Pääluottamusmiehistä on aina joku paikalla myös kesällä. Viestit loma-ajoista laitetaan sähköposteihin ja puhelimiin.

Puheenjohtajille, alueluottamusmiehille ja facebook ryhmään tehdään myös taulukko, mistä näkee, kuka pääluottamusmiehistä milloinkin lomalla ja kuka töissä.

Uuden KVTES:n tuomat muutokset tulevat voimaan 30.8. Näitä tarkastellaan syksyllä tarkemmin ja tiedotetaan teille jäsenille.

TVA-työryhmä kokoontuu kesäkuussa ja sitten syksyllä toiminta tiivistyy. Tähän liittyen haluaisimme sähköpostia työntekijöiltä, joilla on ns. erikoistehtäviä esim. RA-pisteen hoito, skopiahoitaja, digivastaava tms. Laittakaa tieto myös siitä, maksetaanko erikoistehtävästä korvausta ja jos maksetaan, niin paljonko se on euroina.

Jonkinlainen yhteinen linja / euromäärä on tarkoitus neuvotella näille erikoistehtäville, jotka eivät kuulu lähi– ja perushoitajan työnkuvaan eikä peruskoulutukseen. Tästä sähköpostit suoraan Tarjalle eli tarja.orbinski@siunsote.fi

Muutama asia vielä muistinvirkistykseksi:

*Jos henkilökohtaista lisää aiotaan joltakin poistaa, niin AINA yhteys pääluottamusmieheen. (esim. työpisteen vaihdon yhteydessä)

*Jos epäselvyyttä lääkärin lähetteellä määräämiin tutkimuksiin menosta eli onko työaikaa, täysin omaa aikaa tai vapautus työstä ja esimiehen kanssa ette saa asiaa selvitettyä, niin ottakaa AINA yhteys pääluottamusmieheen.

*Jos työpaikoilla tulee kutsuja kuulemistilaisuuksiin tai työkykyneuvotteluihin niin, SUOSITTELEMME ottamaan aina yhteyden oman alueenne pääluottamusmieheen.

Hyvää ja rentouttavaa kesää!

Toivottavat: Tarja, Anita, Minna ja Mirva